Ko ēst?

Sākumā var būt grūti iedomāties, ko vajadzētu ēst vienas dienas laikā, lai uzņemtu visas vajadzīgas uzturvielas no augu valsts produktiem. Lai palīdzētu saprast, ko un cik daudz ēst, sagatavojām vienas dienas ēdienkartes piemēru. Ēdienkarte ir domāta pieaugušai, fiziski vidēji aktīvai sievietei.

BROKASTIS


Musli ar sojas dzērienu (apmēram ½ glāze musli ar pilngraudu pārslām, sēklām, žāvētiem augļiem un ½ glāze ar kalciju un vitamīniem bagātinātu sojas dzērienu)
½ glāze ogu vai 1 auglis
1 tējk. linsēklu eļļas

PUSDIENAS

Apmēram 350 g dārzeņu biezzupas
2 šķēles rupjmaizes ar humusu un dārzeņiem

LAUNAGS

Ar pupiņām, humusu un dārzeņiem pildīts lavašs

VAKARIŅAS

Voks ar tofu, dārzeņiem un pilngraudu nūdelēm
1 glāze ar kalciju un vitamīniem bagātināta sojas dzēriena

UZKODAS

3 ēdamk. riekstu
Pāris saujiņas žāvētu augļu

“Vegan.LV” vienas dienas ēdienkartes piemēru sagatavoja sertificēta uzturspeciāliste Lota Pelkonena no Somijas vegānu asosiācijas “Vegaaniliitto”.