Pirmie soļi

Ja izlem pārstāt ēst gaļu, tam nav jābūt “visu vai neko” lēmumam. Daudziem vieglākais pārmaiņu ceļš ir uztura pakāpeniska pielāgošana. Neatkarīgi no tā, vai tavs mērķis ir uzreiz kļūt par vegānu vai samazināt dzīvnieku izcelsmes produktu patēriņu, mums ir daži padomi, kā šīs pārmaiņas ieviest. Ja tev ir kādi mīļākie ēdieni, no kā uzreiz nevari atteikties, tad sāc ar tiem produktiem, no kuriem atteikties ir vieglāk. Atceries arī, ka neviens nevēlas tikt nosodīts. Ja apkārtējie vēlēsies uzzināt vairāk, viņi tev pajautās. Ja saglabāsi mierīgu pieeju, ģimene būs atvērtāka uztura maiņai laika gaitā.

SOLI PA SOLIM, DIENU PĒC DIENAS

Vienu dienu nedēļā atteikties no gaļas ir lielisks veids, kā sākt ieviest izmaiņas uzturā. Tās ir nelielas izmaiņas un var palīdzēt tev pierast, vienlaikus ļaujot izmēģināt jaunus ēdienus. Līdzko jutīsi, ka esi uz īstā ceļa, pievieno no gaļas brīvās dienas savai nedēļai!

Ja izvēlies pilnībā atteikties no gaļas vai visiem dzīvnieku izcelsmes produktiem uzreiz, atceries, ka neviens nav perfekts. Ja pieķer sevi kādreiz krāpjamies, neesi pārāk bargs pret sevi. Vari sākt no jauna ar nākamo maltīti vai izmēģināt kādu no iepriekš minētajām pieejām. Svarīgāk ir apzināties sev piemērotāko pieeju, nekā nepieļaut nevienu kļūdu jau no pirmās dienas.

ESI PACIETĪGS UN NESAREŽĢĪ

Tavas izvēles saprašana un pieņemšana ģimenei varētu prasīt kādu laiku, bet saglabā optimismu. Ja būsi ar saviem tuviniekiem pacietīgs, uzlabosi veselību un saglabāsi draudzīgu attieksmi, ar laiku viņi to sapratīs. Ja ģimenei un draugiem sagādā raizes tava veselība vai pārtikas cena, paskaidro viņiem, ka saproti viņu raizes. Pastāsti viņiem, ko tu esi iemācījies par taupīgu pārtikas izvēli un sabalansētu uzturu.

Parūpējies, lai ēst gatavotājam mājās būtu viegli pagatavot maltītes atbilstoši tavam jaunajam uzturam. Piedāvā viņam palīdzību. Lai atvieglotu maltīšu pagatavošanu, vari vienkārši aizstāt hamburgerus ar vegānu burgeriem, vistas gaļas cīsiņus ar vegāniskiem cīsiņiem utt. Papildus tam mielojies ar piedevām, ko ēd visa ģimene, piemēram, makaroniem, kartupeļiem, dārzeņiem, rīsiem, pupiņām un citiem produktiem. Gādā arī, lai mājās vienmēr būtu kādi ātri pagatavojami ēdieni gadījumiem, kad steidzami jāpaēd, piemēram, musli batoniņi, dārzeņu zupas bundžās un rieksti.

CIEMOS PIE DRAUGIEM VAI ĢIMENES

Laicīgi piezvani un piedāvā paņemt līdzi kādu vegānisku ēdienu. Gadījumā, ja viesu uzņēmēji labi nepārzina vegānisku ēdienu gatavošanu, tas viņiem radīs mazāk stresa, turklāt visi klātesošie varēs nogaršot kādu no taviem iecienītajiem ēdieniem. Ieteicams arī atnest kādu sātīgu našķi vai desertu.

Veganizē tradicionālus ēdienus, kurus esat raduši ģimenē ēst. No augu valsts produktiem var pagatavot jebkuru ēdienu, arī rasolu! Vienkārši izvēlies vegānisku majonēzi, un neviens pat nespēs to atšķirt no tradicionālā rasola.

Ja plāno doties ēst ārpus mājām ar draugiem, vienkāršākais variants ir ierosināt vakariņas kādā restorānā, kurš piedāvā vegāniskas opcijas savā ēdienkartē. Ja tomēr dosies uz restorānu, kur gatavu vegānisku opciju nav, sazinies ar restorānu jau iepriekš par to, ko viņi varētu tev piedāvāt. Arī ja ierodies restorānā spontāni, gandrīz vienmēr ir iespējams sarunāt vegānisku maltīti, piemēram, kombinējot piedevas no citām porcijām.