Veselība

Vegāniskas diētas bieži tiek slavētas par pozitīvo ietekmi uz veselību – tās saistītas ar zemāku vēža, diabēta un priekšlaicīgas nāves risku. Taču ir svarīgi apzināties, ka ne visas vegāniskās diētas ir vienādas: vegāniskā junk food izplatība nozīmē, ka dažas no tām ir pilnas sāļu uzkodu un saldu našķu!

Par spīti tam, vegānisks uzturs tomēr parasti satur vairāk šķiedrvielu, kas samazina zarnu vēža risku. Pie tam vegāni nereti dienā apēd vismaz septiņas augļu vai dārzeņu devas, kas samazina priekšlaicīgas nāves risku par 33% salīdzinājumā ar cilvēkiem, kas dienā apēd mazāk nekā vienu devu.

SLIMO RETĀK

Ņemot vērā plašo gardo un viegli pagatavojamo vegānisko ēdienu klāstu, kuri satur daudz augļu un dārzeņu, šis veselības ieguvums nav pārsteidzošs. Pie tam vegāniskas maltītes vidēji satur mazāk kaloriju, tāpēc vegāni salīdzinājumā ar citiem ir slaidāki, ar zemāku ĶMI un zemāku ķermeņa tauku procentu. Tas viss nozīmē, ka vegāniem ir mazāka iespēja iedzīvoties tādās ar lieko svaru saistītās slimībās, kā diabēts, zemāks sirds slimību risks, kā arī zemāks holesterīna līmenis asinīs, asinsspiediens un retāk novērjama pāragra mirstība. Vegāniem ir pat zemāks prostatas vēža risks!

Un tas vēl nav viss. Nesenā prestižās Oksfordas universitātes Mārtina skolas ekspertu (kuri veic ievērojamus pētījumus par globāliem izaicinājumiem) veiktā pētījumā noskaidrots, ka plaša augu valsts uztura izplatība līdz 2050. gadam novērstu 8,1 miljonu priekšlaicīgu nāvju gadā. Tas notiktu dažādu faktoru, tostarp sarkanās un pārstrādātās gaļas patēriņa samazinājuma dēļ, kuru Pasaules Veselības organizācija atzinusi par kancerogēnu tieši zarnu vēža riska dēļ.

JŪTIES LIELISKI

Tagad, kad esam tikuši galā ar visu  biedējošo, ir vērts pieminēt, ka vegānisms sniedz arī daudz uzreiz sajūtamu ieguvumu. Daži vegāni piedzīvo augstāku enerģijas līmeni, gludāku ādu, mazāk izteiktus alerģijas simptomus, spēcīgākus matus un nagus, un brīvību no migrēnas vai PMS izraisītajām sāpēm. Tas viss, pat nerunājot par labsajūtu, kas rodas, zinot, ka tavs dzīvesveids atvieglo dzīvnieku ciešanas un samazina kaitējumu videi. Tāpēc nevajag justies slikti, ja roka ik pa laikam pasniedzas pēc vegāniskas kūciņas: tev kopumā tāpat viss izdodas ļoti labi!

Atceries, ka savas iespējas nodzīvot ilgāku, veselīgāku dzīvi tu vari palielināt, pārliecinoties, ka ik dienu apēd gana daudz zaļu, lapotu dārzeņu, pilngraudu un citu barojošu ēdienu, neaizmirstot arī par produktiem, kas bagātināti ar vitamīnu B12.