Lidl apņemas paplašināt augu produktu klāstu un veicināt planētai draudzīgu uzturu

Dažādi augļi un dārzeņi

“Lidl” ziņo par jaunu starptautisku aktivitāšu programmu, lai atbalstītu apzinātu un ilgtspējīgu uzturu. Starp izvirzītajiem mērķiem ir augu izcelsmes produktu klāsta paplašināšana un augu izcelsmes olbaltumvielu avotu īpatsvara palielināšana.


Kā gan aptuveni 10 miljardi cilvēku 2050. gadā varēs ievērot veselīgu diētu, neiznīcinot planētu? Šis ir jautājums, kas lika vadošajiem zinātniekiem no “EAT – Lancet Commission” izstrādāt “Planetārās veselības uzturu” (Planetary Health Diet). Tas ir pārsvarā uz augu valsts un nelielu oglekļa pēdas nospiedumu radošiem produktiem balstīts uzturs. Veikalu ķēde “Lidl” ir nospraudusi mērķi līdz 2025. gadam attīstīt savu produktu klāstu atbilstoši šim uztura modelim.

Planetary Health diet skaidrojums
Ekrānšāviņš no “Lidl” iepirkuma politikas “Apzināts uzturs” (6. lpp.)

Augu izcelsmes produktu klāsta paplašināšana

“Lidl” medijiem norāda, ka globāli vislielākā ietekme uz apkārtējo vidi ir tieši dzīvnieku izcelsmes produktu ražošanai. Pašlaik uz dzīvnieku izcelsmes produktu ražošanu attiecas aptuveni:

  • 20 procenti no pasaules siltumnīcefekta gāzu emisijām
  • 80 procenti no pasaules lauksaimniecības zemes izmantojuma
  • 40 procenti no mūžamežu atmežošanas pasaulē
  • 30 procenti no pasaules saldūdens izmantojuma

Jo vairāk augu izcelsmes produktu mēs patērējam, jo vairāk pozitīva mēs darām vides, bioloģiskās daudzveidības un mūsu pašu veselības labā. 

Tieši tāpēc līdz 2025. gadam “Lidl” konsekventi palielināšot augu izcelsmes proteīnu avotu īpatsvaru savā piedāvājumā, tai skaitā paplašinot vegānisko produktu klāstu, piemēram, “Vemondo” privātā zīmola produktu skaitu, kā arī pākšaugu un riekstu produktu apjomu.  No 2023. gada “Lidl” arī aprēķinās un salīdzinās dzīvnieku un augu izcelsmes proteīnu avotu proporcijas un publiskos šo informāciju savos ilgtspējas pārskatos. 

Programmas “Augi & Draugi” vadītāja Alise Miļūna komentē: “Veikaliem ir milzu loma sabiedrības veselībā un dabai draudzīgākas pārtikas pieejamībā. Apsveicam ”Lidl” ar atbildīgo soli! Mazumtirgotāji Latvijā var no tā mācīties, kā veidot mūsdienīgu iepirkuma politiku zinātniski pamatotā veidā – padarot pieejamākus augu izcelsmes proteīna avotus. Aicinām arī patērētājus rūpēties par savu un vides veselību, izvēloties vairāk augu produktu un pieprasot tos savos iecienītākajos veikalos!”

Jaunā stratēģija ietver arī tādus pasākumus kā jaunus standartus bērnu produktu mārketingā, pilngraudu proporcijas palielināšanu “Lidl” privāto zīmolu produktos, “Nutri-Score” marķējuma izmantošanu u.c. Plašāku informāciju par “Lidl” apņemšanos un iepirkuma politiku “Apzināts uzturs” atradīsiet vietnē: https://corporate.lidl.lv/lv/ksa-2023/labi-cilvekiem/veicinot-veseligu-dzivesveidu

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *