Jauno gadu sākot, ir svarīgi atskatīties uz aizgājušo. Un 2019. gads ir bijis dažādu jaunumu bagāts. Šķiet, pārtikas lielveikalu ķēdes Latvijā šī gada laikā daudz aktīvāk ir veltījušas savu uzmanību augu valsts produktu piedāvājumam plauktos – un par to var priecāties gan vegāni, gan tie, kam vienkārši patīk bagātināt savu ēdienkarti ar jauniem produktiem.
Lai noskaidrotu, kurš no vegāniskajiem produktiem ir bijis iecienītākais pircēju vidū, mēs veicām aptauju. Tika izvēlētas 3 produktu kategorijas – gada vegāniskais saldums, gada vegāniskais sāļais produkts un gada vegāniskā mērce / piedeva. Cilvēkiem bija, ko teikt.
Par kategorijas Vegāniskais saldums 2019 uzvarētāju sīvā cīņā aptaujātie atzina Magnum Vegan Almond saldējumu. Saldējums ir nopērkams Rimi un Stockmann veikalos.
Vegāniskais saldums 2019 kategorijas rezultāti:
- Magnum Vegan Almond (31 %)
- Avenei saldējums (26 %)
- Baltais tofu deserts (17 %)
- Super Viva kaņepju saldējums (13 %)
- Ben & Jerry’s vegāniskais saldējums (11 %)
- Oatly raudzētais dzēriens ar zemeņu garšu (3 %)
Vēl sīvāka sāncensība starp pirmo un otro vietu valdīja kategorijā Vegāniskais sāļais produkts 2019, par kuras uzvarētāju beigu beigās kļuva Violife siers, kas, lai gan Latvijā ir atrodams jau pasen, tikai šogad ir ienācis Rimi plauktos, tādējādi kļūstot pieejamāks daudziem pircējiem.
Vegāniskais sāļais produkts 2019 kategorijas rezultāti:
- Violife siers (30 %)
- Anamma šnicele (27 %)
- The Meatless Farm “maltā gaļa” (16 %)
- Anamma bumbiņas (12 %)
- Apetit zirņu burgeri (10 %)
- Vegan Deli siers (5 %)
Savukārt izteikts līderis savā produktu grupā bija trešās kategorijas – Vegāniskā mērce / piedeva 2019 – uzvarētājs, Spilva 4 sezonu majonēze, kas ir izpelnījusies plašu atzinību gan par tās garšu, gan – pieejamo cenu.
Vegāniskā mērce / piedeva 2019 kategorijas rezultāti:
- Spilva 4 sezonu majonēze (48 %)
- Hellmann’s vegāniskā majonēze (20 %)
- Oatly saldā krējuma alternatīva (11 %)
- Valsoia valriekstu dzēriens (9 %)
- Baltais auzu dzēriens (9 %)
- Alpro saldā krējuma alternatīva (3 %)
Cerams, arī 2020. gads nesīs arvien jaunus (un arvien labākus) augu izcelsmes produktus Latvijas populārāko veikalu plauktos.
Rezultātus apkopoja Bella Briška